top of page

2. Jak to popsat....


tvůrčí proces

Věřte mi, sama to znám... Člověk občas má plnou hlavu nápadů, do té doby, než sedne ke "kompu" a musí je zhmotnit "na papír" tedy spíše na obrazovku. Najednou už se všchno nezdá být tak perfektní, promyšlené. Rychle napsané věty pročítám, promazávám, škrtám, píšu je znovu :-) ach jo... Tak takový "monstr" tvůrčí proces popisování zadání být nemusí :-) Pište prostě co Vám přijde do hlavy, jak jste celou věc promyslela anebo nepromyslela, protože jsou nevěsty, které mi řeknou: "No, chci tam nějaký modrý kytky, svatba bude celá modrá." Já navrhnu oznámení s modrýma kytkama a je to :-) Někdo to prostě řeší víc a někdo míň - je to na Vás a výhoda je, že nejsme ve škole. Žádná varianta není blbě :-)

Takže ať už o tom přemýšlíte dlouho nebo Vám prostě přišla myšlenka "z hůry", ať už máte přesnou představu nebo jen takovou matnou, zkuste ji popsat.


Co opravdu doporučuji, je zeptat se "pana Googla" nebo na Pinterestu, co si myslí o Vašem nápadu - třeba zadat "romantic wedding", "vintage wedding invitation" atd. Můžete čerpat inspiraci, prohlédnout si stovky oznámení a vytříbit si, co byste chtěla a co ne. Nenavádím ke kopírování a sama odmítám zakázky, které spočívají v přepsání jmen ve zkopírovaném oznámení, které navrhl někdo pro někoho. Je mi líto, ale toto nedělám, přeci jen mám své zásady, taky by se mi nelíbilo, kdyby někdo posílal mou práci "k přepsání" někomu jinému...




Je fajn mít základní představu o stylu materiálů. Vzápětí je důležitá barevnost, protože spousta nevěst ladí do určité barvy celou svatbu, tak aby to "štimovalo" :-) Co se týká písma, můžete mít nějakou preferenci, třeba co Vás někde zaujalo, ale nemusíte, věšinou navrhuji více variant a přizpůsobuji typografii stylu oznámení, množství textu atd. Když jsme u textu, je dobré vybrat a poslat v zadání texty, které mají být na materiálech uvedeny. Je důležité při návrhu vědět, kolik textu finálně bude, ovlivňuje to grafiku.


No a pak je tu formát. Není nutné, abyste v tom měla jasno hned na začátku. Kdybyste ale chtěla popřemýšlet, tak tady najdete více informací.


Nejpozději před zasláním do tisku je nutné znát počty ks jednotlivých materiálů, orientačně ale na začátku, abych mohla orientačně spočítat cenu tisku. Docela jsem se rozepsala a neškrtala jsem :-)

TOP příspěvek:
Nejnovější příspěvky:
Archiv příspěvků:
Hledat podle kategorií:
Zatím žádné štítky
bottom of page